1 Aralık 2013 Pazar

"Arduino UNO " ile Quadcopter Yapmak Mümkün mü? -5- ( Quadro Car - Uçan Araba )

Hamza Öztaş Share:
Image Hosted by ImageShack.us
(resim alıntı olup, temsilidir)

Merhaba arkadaşlar bu günkü yazımda "Quadro Car"  olarak isimlendirdiğim  uçan araba projesi üzerine bir şeyler yazmaya çalışacağım. "Arduino UNO " ile Quadcopter Yapmak Mümkün mü? yazı dizisine paralel bir yazı olduğu için onun devamında yazmaya karar verdim. "Arduino UNO " ile Quadcopter Yapmak Mümkün mü? yazı dizisinde anlatmış olduğum her şey bu proje için de geçerlidir.

Daha önceki yazılara ulaşmak için;

Kullanılması Planlanan  Malzemeler
  • 1x Arduino UNO veya NANO
  • 4x High PWM ESC ( Electronic Speed Controller )
  • 4x Brushless( Fırçasız ) Motor
  • 4x Encoderli DC Motor
  • 1x Motor Sürücü
  • 4x Servo Motor
  • 2x Li-Po Battery
Peki bu projeyi diğerinden ayıran tarafı ve özellikleri nedir? Proje üç kısımdan oluşmaktadır.
  1. Arabanın  tekerlerin kontrolü ( encoderli dc motorların ve servo'ların kontrolü )
  2. Hava aracımızın kontrolü
  3. Üçüncü kısım ise arkadaşlar önceki bu iki part'ın birleştirilmesi aşamasıdır.

Aşağıdaki resimde de gördüğünüz üzere "A" resminde ki  frame en baştan beri kullanmayı planladığım frame türüdür. Özellik olarak pervanelerin etrafına pervane koruyucu yerleştirilecektir.

Image Hosted by ImageShack.us

  • Pervane koruyucular hava aracımızın uçuş esnasında pervanelerin etrafa çarpması, kırılması ve zarar görmesini engelleyecektir ki her zaman ilk başlarda, ilk deneme uçuşlarında ufak tefek kırımlar yaşanmıştır. Pc'den yada kumandayla neyle kontrol ederseniz edin pilotajınız gelişene kadar etrafa çarpmak, pek çok kez pervane kırmak, motor, esc'lerinizin zarar görmesi gibi kazalar kaçınılmazdır. Bu yüzden bu pervane koruyucular ile kısmende olsa bu kazaların önüne geçmiş oluruz.
  • Tabi pervane koruyucuların işlevi burada sona ermiyor, bir başka özelliği daha var.
    • Pervane koruyucular arabamızın teker fonksiyonu olarak ta kullanılacak. Peki bunu nasıl yapacağız?
    • "A" resminde gördüğünüz gibi 1, 2, 3 ve 4 nolu motorların etrafına yerleştirilen bu pervane koruyucular ayrı birer servo motorlar ile kontrol edilecektir.
    • 1 ve 3 nolu pervane koruyucular servo motorlar aracılığı ile 90 derece sağa,
    • 2 ve 4 nolu pervane koruyucular' da servo motorlar aracılığı ile 90 derece sola hareket ettirilecektir.
    • Bu dakikadan sonra pervane koruyucularımız teker vazifesi görecektir. "B" resminde görüldüğü gibi.
    • Peki tekerlerin hareketi nasıl gerçekleşecek?
    • Brushless motorlarımızın altında motor mili uçlarına ufak bir dişli yerleştirmiş Encoderli dc motorlar yer alacak.
    • Pervane koruyucularımız yani aynı zamanda tekerlerimiz olan bu koruyucular içerisinde dişler yer alacaktır.
    • Daha sonra tekerler brushless motorlarımız altında yer alan bu encoderli dc motorlar tarafından hareketi sağlanacaktır.
    • Pervane koruyucuların yani tekerlerimizin dış tarafının orta kısmından dik ve yatay olarak hareketini engellemeyecek şekilde frame'e montajı yapılacaktır.
  • Vakit bulabilirsem arkadaşlar ilerleyen zamanlarda bu uçan araba projesiyle ilgili yazıların devamını yazmaya çalışacağım. Aklınıza takılan yada merak ettiğiniz bir şey olursa sayfa altına mesaj bırakabilirsiniz.

Tarafından Yayınlandı >> Hamza Öztaş

Hamza Öztaş'ı google plus'ta takip etmek için Google'a tıklayın;
Google+.

8
replies
  1. merhaba yazınızı cok begendim bir cok konu için arastırma yaptım ama bunun kadar acıklayıcı bi yazı okumamıstım yazılarınızı bekliyorum eğer mumkunse sizle iletişime gecmek istiyorum bu konuyu ve konulara merakım var hem size yardımcı olurum hemde bir seyler ögrenirim

    İletişim mstf.92@yandex.com


    olumlu olumsuz cevap bekliyorum kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba mustafa bey, dusunceleriniz icin tesekkur ederim, ilerleyen zamanlarda devam yazilari ve benzeri konularda yeni yazılar yayinlanacaktir. Iletisim için hamzaoztas@gmail.com'a mail atabilirsiniz. Iyi günler

      Sil
  2. Merhaba, arduino uno, motor sürücü, esc ve motorların bağlantısının bulunduğu yer nasıl bağlanmalıdır?
    Cevabınızı bekliyorum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hamza bey, bağlantı kısmıyla ilgili önümüzdeki günlerde yeni yazı yayınlayacağım, sorularınıza yanıt bulacağınızı düşünüyorum. iyi günler..

      Sil
  3. Servo kullanmanıza gerek olmadığını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. merhaba ben onur lise 3 ögrencisiyin yıl sonu projem var yazıda yazdıgınız projeyi yapmayı pilanlıyorum acaba bana yardımcı olabilirmisiniz simdiden tesekür ediyorum yardım etmenizi bekliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. merhaba ben onur lise 3 ögrencisiyin yıl sonu projem var yazıda yazdıgınız projeyi yapmayı pilanlıyorum acaba bana yardımcı olabilirmisiniz simdiden tesekür ediyorum yardım etmenizi bekliyorum...

    YanıtlaSil

Get Updates in your Email
Complete the form below, and we'll send you our best of articles.

İletişim

© >> |
TOP